Ігор Івасюк: Соціалізація дитини з особливими потребами та створення для неї комфортних умов є для кожного з нас першочерговим завданням

19.09.18

Сьогодні за участю заступника голови обласної державної адміністрації Ігоря Івасюка відбулась нарада з директорами інклюзивно-ресурсних центрів області. Зазначена нарада відбулась за участю представників Департаменту освіти і науки облдержадміністрації та керівників інклюзивно-ресурсних центрів.

На початку зустрічі заступник голови обласної державної адміністрації Ігор Івасюк відзначив актуальність та важливість створення зазначених центрів в області та їх належне функціонування. За його словами інклюзивна освіта – це та складова гуманітарної політики кожної сучасної країни, яка свідчить наскільки її суспільство захищає права людини та яка сьогодні поступово входить у освітній процес України.  А ще- це, насамперед, формування суспільної уваги та поваги до унікальності кожного учня чи учениці, що, у свою чергу, забезпечує ліпшу якість освіти для всіх дітей.

Минулого року був прийнятий Закон України «Про освіту», який є новаторським та відкриває широке поле впровадження інклюзії у системі освіти. Крім того, у жовтні 2017 року Міжнародний фонд «Відродження» та «Благодійний фонд Порошенка» підписали Меморандум про співпрацю в межах Ініціативи з впровадження інклюзивної освіти в Україні. Така співпраця дасть можливістьстворити реально працюючу систему інклюзивної освіти на засадах поваги до прав людини й створити умов для рівних можливостей кожного учня.  

До того ж вперше в Україні виділено значне державне фінансування на створення рівних умов для дітей з особливими освітніми потребами.

На даний час для нас принципово актуальним є питання реалізації напрямку, який був визначений Урядом, це створення інклюзивно-ресурсних центрів, а також ресурсних кімнат на базі опорних шкіл. В цьому сенсі надзвичайно важливим є усвідомлення кожного керівника щодо відповідальності, яка на сьогоднішній день покладена на нього, а ще співпраця з місцевими органами влади та відповідними службами обласної державної адміністрації. А ще ми маємо розмістити зазначені центри так, щоб вони були територіально доступними для дітей, та забезпечити їх належне матеріально-технічне забезпечення. Соціалізація дитини з особливими потребами та створення для неї комфортних умов є для кожного з нас першочерговим завданням.

В свою чергу в.о. директора Департаменту освіти і науки Володимир Буняк зазначив, що в рамках реалізації концепції «Нової української школи» передбачено, що вчителі набудуть нових компетентностей, які зроблять школу такою, до якої приємно ходити учням, де прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.  За основу концепції взята педагогіка партнерства: співпраця між учителем, учнем і батьками, які мають стати рівноправними учасниками освітнього процесу. До того ж кожен вчитель вмітиме працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. За його словами на даний час в регіонах України вже створено 326 інклюзивно-ресурних центрів, в яких працює 879 педагогів. До кінця року планується створити 500 таких центрів. У Вінницькій області створено 20 центрів, до кінця року планується відкрити ще 3, а план на 2019 рік становить – ще 5 таких центрів. Важливість Центрунасамперед полягає у тому, що він забезпечує права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття освіти, зокрема забезпечує корекційну складову інклюзивного навчання дітям з особливими освітніми потребами, а також надання методичної допомоги закладам освіти і педагогічним працівникам для навчання таких дітей.

На нараді також було розглянуто питання щодо порядку створення ІРЦ, реєстрації, укладання Угоди про співпрацю з іншими адміністративно-територіальними одиницями, використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році, зокрема на оснащення ІРЦ (видатки розвитку), забезпечення доступності закладів загальної середньої освіти та ІРЦ для осіб з особливими освітніми потребами тощо.

 

 

 





  •  

 

Повернутись